=file_get_contents('http://anti-adblock.adnow.com/aadbAdnow.php?ids=427911,566239,566246,566254,579597');?>
loading...

RETRO TORTA SA ORASIMA OD SASTOJAKA KOJI SU SE KORISTILI I PRIJE POLA VIJEKA



Sastojci:

Sastojci za kore:

– 3 jajeta
– 190 gr šećera
– 4,5 kašike vrele vode
– 4,5 kašike ulja
– 120 gr brašna
– 150 gr mlevenog oraha
– 1 kašičica praška za pecivo

Sastojci za karamel krem:

– 500 ml mleka
– 8 kašika oštrog brašna
– 340 gr šećera
– 30 gr putera
– 30 – 50 gr čokolade



Priprema

1. Jaja dobro umutiti sa šećerom da posvetle i budu penasta (desetak minuta). Uliti ulje i vrelu vodu i još malo mutiti. Dodati brašno pomešano sa orasima i praškom za pecivo i sjediniti sa jajima blagim prevrtanjem.

Masu sipati u podmazan i pobrašnjen kalup prečnika 20 cm i peći 40 minuta na 180°C. Gotovo testo ohladiti na rešetki i preseći popreko na 3 dela.


2. Tortu sam pekla u okruglom obruču sa podesivim stranicama koji nisam podmazala, a odozdo sam stavila foliju koju sam gužvanjem pričvrstila za obruč i položila ga u pleh koji je glumio dno.

Na ovaj način testo ne splasne posle pečenja i površina biskvita (patišpanja) je ravna, samo se nožem obrubi pečeno testo, prevrne i pažljivo se ukloni folija. Kore mogu i odvojeno da se peku.

Ja nisam, pa su mi po debljini nejednake jer ih nisam lepo izrezala, što ni meni, a ni gostima nije smetalo da se fino počastimo..

3. Za krem uzeti od predviđenog mleka onoliko koliko je potrebno da se razmuti brasno i sjediniti da bude glatko. Preostalo mleko staviti da provri i dodati razmućeno brašno.



Mesajte žicom oko 5 minuta, da se krem lepo zgusne. Moze se odmah mikserom da mutiti, a može i kada se krem skloni sa ringle.
4. Kad je krem upola kuvan, staviti u drugom sudu šećer da se topi na laganoj vatri. U otopljen i karamelisan šećer sipati spremljeni krem sa mlekom i sve zajedno na tihoj vatri mešati da se sve lepo izjednači i karamelisani šećer skroz otopi.

Na kraju dodati puter i čokoladu i promešati.

5. Kore filovati ohlađenim karamel kremom, premazati celu tortu odozgo i sa strane i dekorisati po želji. Ja sam je ukrasila po starinski, mlevenim orasima i jezgrima oraha. 6. Tortu ohladiti par sati u frižideru, pa je seći na parčad i poslužiti.


Izvor: coolinarika.com

KLIK NA SLIKU I SAZNAJ VIŠE !!!!

loading...
 

NEŠTO UKUSNO Template by Ipietoon Cute Blog Design